سرخط خبرها

اعزام کاروان به سوریه از مشهد باید از سوی تهران برنامه ریزی شود

  • کد خبر: ۹۴۶۱۱
  • ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
اعزام کاروان به سوریه از مشهد باید از سوی تهران برنامه ریزی شود
مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی به گفت: تخصیص پرواز برای اعزام کاروان به سوریه از مشهد باید از سوی تهران برنامه ریزی شود.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ سفر به سوریه که از اوایل دهه ۹۰ متوقف شد، قرار بود بعد از ۸ سال، این سفر‌ها رسما از اواخر سال ۹۸ آغاز شود، اما شیوع کرونا مانع ازسرگیری سفر‌های زیارتی به سوریه شد. حالا بعد از توقف ده ساله، پرونده اعزام کاروان‌های زیارتی به سوریه دوباره بازگشایی شد، تا آنجا که رئیس سازمان حج و زیارت کشور اعلام کرد که اعزام زائران به سوریه در مرحله نخست از ۱۲ دی ماه فقط از فرودگاه امام خمینی (ره) آغاز شده است.

علیرضا رشیدیان در گفتگو با فارس به این مسئله هم اشاره کرد که بسته زیارتی سوریه فعلا شش روزه است. بسته‌های متنوع زیارتی از سه روز تا یک هفته در نظر گرفته شده است که با توجه به نامشخص بودن تعداد متقاضیان، در مرحله نخست فقط اعزام‌های ۵ شب و ۶ روز اجرایی می‌شود.

در این مرحله همه مشتاقان زیارت سوریه باید از ایستگاه پروازی تهران به دمشق اعزام شوند. البته با توجه به برنامه ریزی ها، در صورتی که تعداد زائران سوریه در هر استان به اندازه یک پرواز باشد، برای آن استان پرواز مستقیم به دمشق پیش بینی می‌شود؛ ضمن اینکه هزینه سفر زیارتی به سوریه نیز به ازای تشرف شش روزه به دمشق ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

اعزام کاروان، به محض ابلاغ از تهران

دراین باره و به دنبال پیگیری زمان اعزام کاروان سوریه از مشهد، مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی به خبرنگار ما گفت: تخصیص پرواز برای اعزام کاروان به سوریه از مشهد باید از سوی تهران برنامه ریزی شود.

جواد شاد افزود: در مرحله نخست اعزام در تهران آغاز شده است؛ با این حال برای مشهد نیز این آمادگی وجود دارد. به محض تخصیص پرواز از تهران این اعزام از مشهد هم اجرایی خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->